گیج فشار و دما کمپرسور سازی

گیج فشار و گیج دما در صنعت کمپرسور سازی

نگاهی ویژه به گیج فشار و دما کمپرسور سازی

در ساخت کمپرسور از تجهیزات ابزاردقیق مختلفی استفاده می‌شود که مهمترین آنها گیج فشار و دما در کمپرسور سازی هستند که در این پست به صورت کاملا کارشناسانه به بررسی آنها می‌پردازیم.

هوای فشرده در طیف وسیعی از فرایندها به کار می‌رود. برای اطمینان از عملکرد و افزایش طول عمر کمپرسورهای هوا، این واحدها برای نظارت و کنترل بر فشار و دما نیاز به تجهیزات ابزار دقیق دارند. در بسیاری از فرآیندهای صنعتی استفاده از هوای فشرده امری بسیار مهم می‌باشد.

کاربردهای هوای فشرده:

  •  باد کردن لاستیک و ماشین آلات
  • تمیز کردن ماشین آلات و سطوح صنعتی
  • فراهم کردن هوای قابل تنفس برای آتش نشانان و غواصان

استفاده اصلی از کمپرسورهای هوا برای ماشینهای قدرت، موتورها و ابزارها است. بنابراین جای تعجب نیست که بازار جهانی کمپرسور هوا بزرگ و به سرعت در حال رشد است: بیش از ۳۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ و پیش بینی می‌شود سالانه تا سال ۲۰۲۵ ۳٫۸٪ گسترش یابد.

انواع کمپرسور هوا

دو نوع متداول کمپرسور هوا کمپرسورهای پیستونی و کمپرسورهای پیچی هستند که در واقع عملکرد آنها به این شکل است که هوای محیط را گرفته، آن را به حد مطلوب فشرده می‌کند و آن را برای تأمین انرژی یک قطعه تجهیزات تحویل می‌دهند.

  • نوع متداول‌تر، کمپرسورهای پیستونی شامل میل لنگ (معمولاً توسط موتور الکتریکی رانده می‌شود)، میله، سیلندر، پیستون و سر شیر را به هم متصل می‌کند.
  • کمپرسورهای پیچی دارای دو پیچ هستند که به موازات پروفیل های پیچ در هم قرار گرفته‌اند. پیچ ها محورهای مخالف دارند بنابراین هوا در یک جهت خاص‌ فشرده‌ می‌شود. از بین این دو نوع، کمپرسورهای پیچی هوای بیشتری را تحویل می‌دهند.
مطالعه مطلب  راهنمای خرید و انتخاب شیر برقی

برای جلوگیری از افت فشار که گاهی منجر به توقف در عملیات شود، بسیاری از کمپرسورها با مخزن متصل به همراه هستند تا از جریان مداوم هوا در فشار مناسب اطمینان حاصل شود.

محصولات WIKA برای تولید کنندگان کمپرسور هوا

برای حداکثر کارایی و ایمنی، کمپرسورهای هوا نیاز به نظارت مستمر فشار و دما دارند. WIKA طیف وسیعی از محصولات با کیفیت بالا را برای تولید کنندگان کمپرسور هوا ارائه می‌دهد:

معرفی بهترین محصولات گیج فشار و دما کمپرسور سازی

گیج فشار در صنعت کمپرسور سازی

مدل مانومتر ۱۱۱٫۱۰ و گیج فشار ۱۱۱٫۱۲ این گیج‌ها دارای بوردون تیوب هستند و فشار وارده را از طریق عقربه نمایش می‌دهند.

به کمک طراحی ماژولار آنها ترکیبات مختلفی از مواد همچون اتصالات فرآیند، اندازه‌های صفحه مختلف و گستره متنوعی از دامنه مقیاس را فراهم می‌کند.

ترانسمیتر مناسب کمپرسور ها

ترانسمیتر O-10 برای فرآیندهای بسیار مختلف و انواع مختلفی از اتصالات فرآیندی و الکتریکی، دامنه فشار و سیگنال‌های خروجی است. این مدل از ترانسمیتر ویکا با دارا بودن واحدهای بین المللی و تاییدیه‌های مربوطه برای هر دو بازار آمریکای شمالی و اروپا، به ویژه تقاضای بازار جهانی مناسب است.

گیج دما در صنعت کمپرسور سازی

ترمومتر مدل TF35 ایده آل برای اندازه گیری دمای سیال مایع و گاز از ۵۰- درجه سانتی گراد تا ۲۵۰+ می‌باشد و مدل استاندارد آن برای فشار بالای ۵۰ بار گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

امکان نصب آسان به کمک کانکتورهای این مدل فراهم‌ شده‌ است. همچنین ترمومترهای TF35 قابلیت این را دارند که به کمک ترموول که از جنس استیل و یا برنجی می‌باشد مستقیما به فرآیند متصل شوند.

مطالعه مطلب  نقشه P&ID

محصولات بسیار متنوع سوییچ‌های اندازه گیری دما ویکا در کمپرسورهای هوا شامل  TFS35و TFS135می‌شود.

دیسک دوتایی این سوئیچ‌ها هنگامی که به درجه حرارت تعیین‌ شده‌ سوئیچینگ (NST) می‌رسد، خاموش می‌شود. هنگامی که دیسک خنک می‌شود به دمای تنظیم مجدد تنظیم (RST) سوئیچ به حالت اصلی خود باز می‌گردد. برای جلوگیری از گرمای بیش از حد تجهیزات، هر دو مدل برای محدود کردن دما بسیار مفید هستند.

TSF35 برای سوئیچینگ ولتاژ تا ۴۸ ولت بالا می‌رود و دارای طراحی نرمالی اوپن و نرمالی کلوز است.

برای خرید و اطلاع از قیمت گیج فشار با ما تماس بگیرید. مشاورین ما آماده راهنمایی شما هستند.

https://blog.wika.us/applications/pressure-and-temperature-products-for-air-compressor-industry/

این مقاله را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات تخصصی

کنترل ولو
شيرصنعتی

کنترل ولو

کنترل ولو چیست؟ یک کنترل ولو در واقع شیر کنترلی است که برای کنترل جریان به کمک کنترل فشار سیال از طریق سیگنالی

ادامه مطلب