سوالات متداول در مورد اتصالات مقاوم در برابر زدگی

یکی از نگرانی‌های بسیار زیادی که در مورد فرآیندهای با خلوص فوق العاده بالا (UHP) اتفاق می‌افتد اتصالات نقره و اطمینان از عدم آسیب خوردن آنهاست به همین دلیل WIKA مهره های مقاوم در برابر زنگ و تحلیل رفتگی ساخته شده از فولاد ضد زنگ UNS S21800 ، آلیاژ آهن – کروم با روانکاری درونی و ویژگی های خاص آن را برای کاهش خطر اتصال متقابل و اتصالات شده تولید کرده است.

 

در اینجا برخی از سوالات متداول در مورد اتصالات و متریال آنها و همچنین محافظت از آسیب را مورد بررسی قرار داده و پاسخ های آنها در این مقاله داده شده است.

 

سوال: آیا اصطلاحات اتصال دهنده فرایند، اتصالات، دیافراگم سیل و مهره به جای یکدیگر استفاده می‌شوند یا تفاوت‌هایی دارند؟

 

پاسخ: سوال خوب اساساً، یک سنسور فشار برای اتصال ایمن به تجهیزات و اندازه گیری فشار آن به کانکتور فرآیند نیاز دارد. اتصالات فرآیند نوع خاصی از اتصالات است و بسیاری از افراد صنعت فرآیند – از جمله مهندسان WIKA – از این دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می‌کنند.

محصولات WIKA دارای اتصالات فرآیندی مختلف مانند دیافراگمی، سطح مدولار و جوشی هستند. اتصال دهنده ای که معمولاً در کاربردهای UHP (با خلوص فوق العاده بالا) استفاده می‌شود، دیافراگم سیل صورت است. این یک اتصالات درزگیر فلزی است که در آن دو (لوله) شکل، روی واشر فلزی در مقابل یکدیگر محکم می‌شوند. یک جفت اتصال، یک نری و یک مادگی، آن دو را به هم محکم می‌کنند.

UNS S21800 ۳۱۶L
chromium ۱۶–۱۸% ۱۶-۱۸%
manganese ۷–۹% ۰–۲%
molybdenum ۰–۰٫۷۵% ۲–۳%
nickel ۸–۹%% ۱۰–۱۴%
silicon ۳٫۵–۴٫۵% ۰–۰٫۷۵%
nitrogen ۰٫۰۸–۰٫۱۸% ۰–۰٫۱%
carbon ۰–۰٫۱% ۰–۰٫۰۳۰%
iron ۵۹٫۱–۶۵٫۴% ۶۲–۷۲%

س: چرا WIKA از اتصالات فرآیند خود به عنوان “VCR” استفاده نمی‌کند؟

مطالعه مطلب  ترنسمیتر اختلاف فشار مدل DPT-10ویکا

 

پاسخ: VCR® یک علامت تجاری است و مخصوص یک تولید کننده اتصالات پردازشی است. WIKA از اصطلاحات عمومی صنعت استفاده می‌کند که برای همه سازندگان چنین اتصالات قابل استفاده است.

 

س: من در مورد تغییر به یک استاندارد جدید کانکتورها شنیده‌ام. چه چیزی پشت این تغییر است؟

 

پاسخ: بیایید ابتدا در مورد فلزات مورد استفاده در اتصالات صحبت کنیم. کانکتورها از فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده‌اند. این مواد، با گذشت زمان دچار خوردگی می‌شوند. جرقه زمانی اتفاق می‌افتد که دو فلز به طور مکرر و بدون روغن کاری کافی به یکدیگر مالیده شوند که باعث ایجاد شکاف های کوچک و / یا برجستگی‌هایی می‌شود که باعث می‌شود رزوه‌ها سرانجام به یکدیگر بچسبند. نقره محافظت خوبی در برابر جوش ایجاد می‌کند. به همین دلیل بسیاری از رزوه ها با نقره اندود می‌شوند.

 

با این حال، در این زمینه مشاهده کرده‌ایم که در مهر و موم صورت، آبکاری نقره مهره ماده پس از سفت شدن و شل شدن مکرر (باز و بسته شدن )، پوسته پوسته می‌شود. بنابراین خطر آلودگی سیال را افزایش می‌دهد. به همین دلیل WIKA مهره‌های ساخته شده از فولاد ضد زنگ UNS S21800 ، آلیاژ آهن – کروم را تولید کرد.

خاصیت روانکاری ذاتی آن خطر اتصال متقاطع و اتصالات ضبط شده را کاهش می‌دهد. بنابراین، استاندارد جدید اتصالات ها – اتصالات مقاوم در برابر خوردگی – جلوگیری از پوسته پوسته شدن نقره است که باعث آلودگی محیط فرآیند در فرآیندهای UHP می‌شود.

 

سوال: چه کمپانی اتصالات شما را بدون زدگی تولید می‌کند؟

 

پاسخ: این مهره های استاندارد جدید با توجه به مشخصات و مشخصات مواد WIKA ساخته می‌شوند. ما یا قطعات خود را با استفاده از قابلیت‌های ماشینکاری داخلی می‌سازیم و یا میزهای کار خارجی مورد تأیید را حمل می‌کنیم. توجه: فقط مهره های اتصالات دیافراگمی صورت از فولاد ضد زنگ UNS S21800 مقاوم در برابر زدگی ساخته شده است.

مطالعه مطلب  تفاوت های ترنسمیتر و ترنسدیوسر

 

سوال: استانداردهای SEMI در مورد سازگاری مواد فولاد ضد زنگ، به ویژه با توجه به محیط های خورنده، چه می‌گویند؟

 

الف: استانداردهای SEMI (تجهیزات نیمه هادی و مواد بین المللی) جزئیات زیادی در مورد مواد و خصوصیات سطح اجزای سیستم مرطوب در رسانه های UHP ارائه می‌دهند. این اجزای مرطوب مواردی مانند لوله، اتصالات و قطعات هدایت کننده رسانه هستند. مهره‌های UNS S21800 قطعاتی هستند که نود اتصالات فرآیند آب بندی را بهم متصل می‌کنند. به این ترتیب، این آجیل‌ها قطعات غیر مرطوب هستند. به این معنی که استانداردهای SEMI حرف زیادی در مورد آنها ندارند. همانطور که گفته شد، در مقایسه با فولاد ضد زنگ ۳۱۶L ، فولاد ضد زنگ UNS S21800 دارای پایداری برابر یا بهتر در محیط‌های تهاجمی است.

 

س: آیا اتصالات WIKA کاملاً با مشخصات SEMI مطابقت دارند؟

 

پاسخ: بله و نه بگذارید توضیح دهیم. اول، بسیاری از مشتریان در مورد مشخصات SEMI شنیده‌اند. اما اینها در واقع راهنما هستند. به عبارت دیگر، گرچه آنها توصیه‌های مفیدی برای کل صنعت تولید تراشه هستند. اما الزاماتی نیستند که تأمین کنندگان و کاربران باید دقیقاً آنها را دنبال کنند. دوم، بسیاری از تولیدکنندگان – از جمله WIKA – هنگام طراحی محصولات به این دستورالعمل‌های SEMI توجه می‌کنند. در این موارد، مشخصات محصول و صفحه داده صریحاً پیروی از دستورالعمل های SEMI را ذکر می‌کنند.

 

س: کجا می‌توانم دستورالعمل های SEMI قابل استفاده را پیدا کنم؟

 

پاسخ: لطفا برای اطلاعات بیشتر به وب سایت SEMI مراجعه کنید.

 

س: آیا تفاوتی بین “UNS S21800” ، “Gall-Tough” و “Nitronic 60” وجود دارد؟

مطالعه مطلب  سوئیچ شناور مغناطیسی برای نصب عمودی مدل FLS

 

A: UNS S21800 نام سیستم شماره گذاری یکپارچه برای یک فولاد ضد زنگ با عملکرد بالا ساخته‌ شده‌ از آهن، کروم، منگنز، نیکل، سیلیکون، نیتروژن و کربن است. UNS S21800 اصطلاحی است که توسط ASTM ، ASEM و ASM استفاده می‌شود. نام دیگر این فولاد ضد زنگ آستنیتی سخت‌ شده‌ آلیاژ است

س: حداکثر فشار مهره مقاوم در برابر زدگی چیست؟

A: 11200 psi UNS S21800 دارای خواص مکانیکی مشابه یا برتری در مقایسه با ۳۱۶L است.

س: بهترین روش برای سفت کردن مهره‌های مقاوم در برابر زدگی چیست؟

پاسخ: ابتدا اتصال را با انگشت محکم کنید و سپس از آچار استفاده کنید تا یک ربع دیگر به آن بچرخد.

س: آیا WIKA از UNS S21800 برای اتصالات پردازش نری و مادگی استفاده می‌کند؟

پاسخ: در حال حاضر، UNS S21800 گزینه‌ای برای هر دو نوع است. از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۱ ، UNS S21800 برای اتصال فرآیند مهر و موم زن به استاندارد تبدیل می‌شود. به عنوان گزینه اتصال دهنده فرآیند مهر و موم مرد باقی می‌ماند.

س: چرا اتصال فرآیند مادگی UNS S21800 با نقره اندود نشده است؟

پاسخ: چون نیازی نیست آبکاری نقره توانایی فلزات خاصی را در برابر مقاومت در برابر گالینگ افزایش می‌دهد. اما UNS S21800 از قبل مقاوم در برابر جسم است. علاوه بر این، آبکاری نقره می‌تواند به جریان فرآیند تبدیل شود. در نتیجه جریان فرآیند را‌ آلوده‌ می‌کند.

س: آیا اتصالات فرآیند UNS S21800 برای گازهای خورنده مناسب هستند؟

پاسخ: کاملاً UNS S21800 یک فولاد ضد زنگ با مقاومت در برابر خوردگی عالی است.

س: چگونه می‌توانم اطلاعات بیشتری در مورد قطعات اتصالات جدید پیدا کنم؟

منبع:

https://blog.wika.us/knowhow/frequently-asked-questions-about-gall-resistant-fittings/

این مقاله را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات تخصصی

کنترل ولو
شيرصنعتی

کنترل ولو

کنترل ولو چیست؟ یک کنترل ولو در واقع شیر کنترلی است که برای کنترل جریان به کمک کنترل فشار سیال از طریق سیگنالی

ادامه مطلب